Ibland kan det vara svårt som marknadschef att veta hur man ska organisera sin avdelning. Hur bäst sätta organisation och arbetsprocesser? Vilken kompetens behövs? Hur bör man tänka kring fördelningen mellan arbete med bred marknadsföring i köpta digitala och analoga kanaler och de egna kanalerna som e-post, webb, app och content management?

Innan du anställer en ny chef eller specialist kan det vara bra att testa den nya organisationen eller rollen genom att använda en konsult.

Här kan Moderamen hjälpa dig.

Vad är den optimala organisationen?

Det är många frågor som marknadschefer ställs inför när det handlar om hur man ska organisera arbetet på avdelning och ingen marknadsavdelning är den andra lik.

Här kan Moderamen hjälpa till antingen med traditionell konsulthjälp som att ta fram förslag på organisation och/eller arbetsprocesser, eller mer handgripligt genom att någon från oss går in som en interimschef på hel- eller deltid och jobbar med förändringen ”inifrån”. Då blir arbetet både kostnadseffektivt, förankrat och anpassat till just era förutsättningar.

När förändringen är färdig tillsätts rollen med en anställd som kan förvalta arbetet vidare och en planerad och professionell överlämning kan ske i lugn och ro.

Eller så behöver du bara en tillfällig ersättare under en period av planerad frånvaro. Moderamen kan hjälpa dig med båda lösningarna.


Är du intresserad av att få kontakt med oss för att diskutera ett uppdrag för ditt företag? Lämna dina uppgifter nedan så hör vi av oss snarast!