Marknadschef – behöver du hjälp?
Enligt Sveriges annonsörer drunknar marknadsavdelningar idag i diverse uppgifter av strategisk och operativ karaktär. Gränsen mellan ansvar för reklam och kommunikation respektive försäljning via digitala kanaler har många gånger suddats ut.
Marknadschefen behöver hjälp med administrativt arbete som framtagning och dokumentation av strategier, affärsutveckling, IT-förvaltning och regelefterlevnad förutom kärnuppdraget att producera bra och effektiv kommunikation.
Vill ni ha senior och handgriplig hjälp på marknadsavdelningen?
CMO Office
Tar hand om allt det ”tråkiga”
När alla möten är avklarade för dagen, mailen är lästa och besvarade brukar det inte vara mycket kvar av dygnet för en marknadschef. Om det ska finnas någon tid över för familj, fritid och vänner behövs hjälp med ”det tråkiga” – dvs allt det där administrativa som måste fungera på en marknadsavdelning men som inte direkt har med kommunikation att göra.
Vi pratar om prioritering av IT-utveckling, göra marknadsplaner i powerpoint, driva förbättringsprojekt, fixa slides på uppföljning att presentera för chefen för att motivera högre mediabudget, etc.
Interim Manager
Handgriplig hjälp när det behövs
Ibland kan det vara svårt som marknads- och/eller kommunikationschef att veta hur man ska organisera sitt team. Hur sätta organisation och arbetsprocesser? Vilken kompetens behövs?
Moderamen kan hjälpa dig att strukturera upp detta ”on the job” genom att gå in som interimschef för ett delteam samtidigt som ni arbetar fram en mer beständig lösning.
Eller så behöver du bara en tillfällig ersättare under en period av planerad frånvaro. Moderamen kan hjälpa dig med båda lösningarna.
Är du intresserad av att få kontakt med oss för dialog om vi kan hjälpa dig och ditt företag med något? Lämna dina uppgifter nedan så hör vi av oss snarast!